Cum am învins singur atacurile de panică

Cum am învins singur atacurile de panică

Pot spune în sfărșit că am învins atacurile de panică, după o lungă perioada în care m-am confruntat cu această problema recurentă și am crezut că nu există rezolvare.

Acestea apăreau brusc și de fiecare dată aveam senzația că nu se vor mai termină. Atacurile se manifestau prin palpitații, transpirație, greață, o frică exagerată, inclusiv prin teamă de moarte.

Fiecare atac de panică venea la pachet cu o senzație de sufocare și de leșin. Uneori durau 5 minute, alteori se prelungeau și suferință continuă pentru mai bine de 10 minute.

Deși înțelesesem că acestea nu reprezintă un pericol pentru viață mea și că vor trece după câteva zeci de minute, nu reușeam să le gestionez atunci când apăreau din nou.

Ce soluții am încercat


Atacurile de panică sunt cea mai severă formă de anxietate, iar drumul spre vindecare nu a fost deloc ușor. Am încercat o mulțime de soluții convenționale, dar niciuna nu a funcționat pentru mine:

  • Zoloft, Sertralina, Xanax, Extraveral

Prima varianta pe care am luat-o în calcul au fost pastilele. Zoloft, Sertralina, Xanax și Extraveral sunt printre cele mai populare pastile de acest fel, pe care oamenii le folosesc pentru a trata simptomele specifice tulburărilor de anxietate, printre care și tulburarea de panică.

Medicamentele convenționale nu constituie întotdeauna cea mai bună soluție, însă mi-a luat destul de mult să realizez acest lucru. A trebuit să mă lovesc de efecte adverse severe și să încerc toate aceste pastile că să realizez că medicamentele nu sunt de fapt potrivite pentru problema mea.

Amețeală, somnolență, durerile de cap, vederea încețoșată sunt doar câteva dintre cele mai grave reacții adverse pe care le-am experimentat odată ce am început să iau pastile pentru a scapă de atacurile de panică. În unele zile, mă simțeam extrem de agitat, nu puteam să dorm și nu aveam poftă de mâncare. Pot spune că pastilele mi-au făcut mai mult rău decât bine.

  • Psihoterapie

Ședințele de psihoterapie sunt o idee extrem de bună pentru persoanele care se confruntă cu anxietate, fiind uneori singură modalitate eficientă de tratament.

Pentru mine, această a funcționat doar temporar. În timpul ședințelor, am învățat să înțeleg atacul de panică și că acestea nu îmi pun viață în pericol, dar nu a fost de ajuns pentru că frecvența atacurilor de panică să scadă;

  • Yoga

Multe cercetări și studii au demonstrat eficientă mișcării în combaterea simptomelor de anxietate. Posturile de yoga ajută la ameliorarea disconfortului fizic pe care îl cauzează anxietatea severă și contribuie la eliberarea tensiunii musculare.

Pentru că ajută la reducerea stresului, yoga este recomandată persoanelor cu tulburare de panică, dar pentru mine a funcționat în aceeași manieră că terapia, doar temporar.

În timpul sesiunilor de yoga reușeam să mă relaxez și să mă concentrez pe respirație și pe postura, dar pe termen lung nu am sesizat beneficii în ceea ce privește frecvența atacurilor de panică sau ameliorarea simptomelor prin care acestea se manfiestau.

Cum scapi de atacurile de panică

Dacă nici pentru ține nu au funcționat medicamentele și terapia, probabil vrei să știi cum scapi de atacurile de panică prin alte metode.

În urmă cu mulți ani, am scapat de depresie cu ajutorul psihoterapiei, dar acum nu a dat roade. Soluția care a funcționat cu adevărat pentru mine a fost uleiul CBD, care alături de meditație m-a ajutat să scap definitiv de atacurile de panică.

  • Uleiul de CBD

O cercetare din 2015, intitulata “Cannabidiol as a Potential Treatment for Anxiety Disorders” arată că CBD-ul are un potențial semnificativ în tratarea tulburărilor de anxietate, printre care și tulburarea de panică. Pentru mine, uleiul CBD a funcționat mai bine decât toate tratamentele anterioare, mai ales că nu au existat efecte adverse.

  • Meditație

Atunci când am început să meditez, am realizat cât de eficientă este această metodă pentru a scapă de stres și pentru a mă relaxa cu adevărat.

Meditația pune accentul pe respirație și poate declanșa un răspuns de relaxare din partea corpului, deoarece ne face să trăim momentul prezent și să fim mai calmi.

Scapă singur de atacurile de panică

După luni de zile în care am încercat tot felul de tratamente, am scapat de anxietate definitiv și nu mai am atacuri de panică, iar gândul că aș putea experimenta unul pe viitor nu mă mai sperie la fel că în trecut.

Pentru mine, uleiul CBD a făcut o schimbare reală și m-a ajutat să depășesc una dintre cele mai dificle perioade din viață. Se pare că remediile naturiste sunt uneori mai eficiente, mai ales atunci cănd vine vorba despre probleme a căror cauza este una mai degrabă emoțională, și nu fizică.

Dinu Emanuel
Dinu Emanuel

Am absolvit facultatea de medicina in Spania la Autonomous in 2009 si din anul 2018 am inceput sa profesez la ReginaMaria ca medic generalist Am obtinut si acreditarea pentru bunele practici ale plantei de Marijuana, implicit si CBD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *